Friday, May 22, 2009

Perihal Dato Husam

Bila agaknya Dato Husam nak nyatakan pendirian berhubung jawatan Timbalan Presiden masih menjadi teka teki. Mohamad Sabu sudah ke depan. Dato Seri Azizan sudah mohon permisi. Dato' Haron Din juga dah say good bye. Tak banyak hari lagi untuk putuskan kata kata. Nape Dato Husam agak terlewat? Ambo melihat tindakan Dato Husam ini agak teliti dan berhati hati. Dia perlu dilihat tidak tergesa gesa atau terbulaih bagi membuat keputusan besar ini. Ada jugak khabar angin Dato Husam bakal mengambil langkah serupa dengan Dato Seri Azizan dan Dato Haron Din. Sebabnya pun pakai agak agak saja. Dato Husam tidak begitu. Ambo kenal dia secara lebih kurang. Ambo cukup yakin Dato Husam sudah bersedia untuk memikul amanah dan pasti akan menerima pencalonan Timbalan Presiden dalam sehari dua ini. Ambo memilih Isnin 25 Mei (last day) hari terbaik untuk dia menyatakan kesanggupan tersebut.

Dengar khabar jugak 29 Mei nanti Dato Husam akan berdepan dengan Dato Zahid secara live. Pasti ramai akan menanti siaran berkenaan. Kena pulak time pertandingan Timbalan Presiden. Ulasan, kupasan dan terjahannya pasti menarik. Apakah Dato Zahid sudah bersedia untuk menghindarkan kegugupannya yang sering terjadi tanpa disedari semasa berpidato atau berhujah? Yang pasti, ambo yakin Dato Zahid bukanlah Si Khairy yang petah, bijak dan menerjah.

Elok juga lepas ni ada debat antara ahli politik dengan blogger. Minta TV sekali lagi beri peluang kat Dato Husam. Geng blogger pulak kita cadangkan MSO. Baru ada ummphh...


No comments:

Post a Comment