Wednesday, May 27, 2009

Penanti Bakal Menangis

SPR akan berkerjasama dengan SPRM bagi menyiasat dakwaan berlakunya sogokan wang tunai dan jawatan oleh Parti Keadilan Rakyat kepada calon Bebas, Puan Aminah Abdullah seperti yang didakwa berlaku awal Mei lalu. Sekiranya dakwaan tersebut benar, dan calon yang yang terlibat memperolehi kemenangan, SPR tidak akan teragak agak untuk membatalkan kemenangan tersebut. Inilah sifat buruk sangka yang diutarakan oleh Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof, Pengerusi SPR yang dilabelkan sekutu UMNO yang sewaktu dengannya.

Umum sudah dimaklumkan oleh Sdr Saifuddin Nasution, Pengarah Pilihanraya PKR bahawa ianya melibatkan 2 orang sahabat lama calon Bebas berkenaan yang telah dijemput berkunjung ke rumahnya. Ambo sendiri tidak dapat mengagak apa tujuan sebenar 2 orang sahabat lama bersembang politik sehingga memerangkap diri sendiri. Kalau benar sekali pun, apakah ia atas inisiatif sendiri ataupun sudah mendapat signal dari pihak atasan PKR.

Walau apa pun pandangan, yang pasti nama Dr Mansor Othman tidak dikaitkan dan sememangnya kita mengharapkan ianya tidak melibatkan calon PKR yang bertanding. Jika tidak, Penanti bakal menangis...

No comments:

Post a Comment