Tuesday, June 2, 2009

Takut Nak Ulas, Takut Terpulas

Persaingan merebut jawatan Timbalan Presiden PAS semakin sengit. Fokus kepada persaingan jawatan Naib Presiden tidak kemana. Perwakilan hilang tumpuan. Sesiapa yang terpilih tidak menjadi kejutan. Nik Amar tak mengapa. Sdr Salahuddin pun tak pe. Yang lain lain pun tidak menjadi masalah. Semua boleh diterima.

Untuk jawatan terpanas berkenaan, macam macam cerita ceriti sudah masuk ke telinga. Ada yang sudah mara ke depan, ada yang masih tercungap cungap di belakang dan yang still maintain macho pun ada. Ada di kalangan penjenguk blog janggutputih bertanya, "Haji, apa ulasan terkini???" Ambo selamba menjawab, " Tak nak ulas, takut terpulas!".

Untuk ulasan itulah jawapannya. Tetapi jika ditanya pandangan siapa yang sepatutnya dipilih, ramai berebut rebut untuk berani berdada memberi jawapan. Rasa lucu jugak. Siap dengan madah berhelah. Jika mahukan PAS mara ke depan, mengetuai Pakatan Rakyat dan UMNO menjadi semakin hina dina, pilihlah Dato Husam. Jika kita masih merasakan kita masih belum cukup kuat, tetapi ingin membentuk kerajaan dengan cara pintal pintal jari dengan UMNO pilih lah Ust Nasa dan jika kita rasakan kita masih di tahap pembangkang dan akan selalu turun ke jalanraya menggerakkan suara rakyat suara keramat, pilihlah Abang Mat. Eh eh pandai .... Tepuk dahi tanyalah hati...jangan sampai bertanya bini...

No comments:

Post a Comment