Tuesday, June 2, 2009

Buru Along Jangan Bermusim Jangan Bertempat

Hasrat pihak PDRM hendak membenteras kepala kepala bapak Along dan dan kuncu kuncunya hendaklah betul betul dan bukannya main main. Kalau sekadar hangat hangat tahi ayam, pergi tangkap ahli politik Pakatan Rakyat lagi baik. Tak perlu susah susah. Tak perlu berpeluh pelai. Kalau ada perhimpunan Pakatan Rakyat, hantarlah beratus ratus anggota bermula dari segala bintang bintang atas bahu kepada segala paku paku dan tanpa paku paku. Tak cukup bergaya dengan baju blue black, hantar lah juga yang pakai baju compang camping. Tangkaplah berapa yang nak ditangkap. Heretlah berapa yang nak diheret. Mudah saja. Humbankan mereka kedalam trak, mereka takkan melawan. Mereka bukan melawan pun. Gunakan alasan mereka tu bahaya lebih dari Along. Boleh jatuhkan kerajaan.

Kalau setakat untuk bertindak bermusim hanya setelah terjumpa Penjara Guatanamo Bay Along di Sri Kembangan dan baru buat pura pura terkejut serta segera bertindak menahan orang orang kanan Along Kristal 9 yang telah merantai dan mengurung mangsa mangsa mereka dibimbangi bersifat sementara saja. Banyak kes penderaan along dan kekejaman mereka sebelum ini dipandang sebelah mata oleh pihak berkuasa. Payah sungguhkah untuk membenteras mereka sedangkan iklan mereka bertebar di seluruh negara??? Inilah persoalan yang masih belum terjawab sehinggakan pihak berkuasa dituduh pula sebagai pelindung atau memayungi kegiatan mereka. Contoh pernah berlaku bila mana Ketua Polis Negara sendiri pernah di tuduh oleh pegawai atasan mereka terlibat memberi perlindungan kepada Kepala Gangster.

Ramai menganggap pihak berkuasa memandang ringan kes penderaan along sebelum ni kerana ianya melibatkan golongan bawahan dan pertengahan bukannya yang melibatkan golongan VIP dan ternama. Jangan jadikan penangkapan ahli politik sebagai sebagai mauduk utama. Mereka hanya dituduh berbahaya oleh pemerintah yang berada di penghujung usia. Inilah bahaya sebenar. Banyak nyawa sudah melayang. Banyak keluarga telah huru hara. Jadi, pemburuan Ketua Along Kristal 9, Franco @ Ong Leng Kok dan kuncu kuncunya haruslah secara besar besaran dan berterusan dan juga melumpuhkan organisasi along yang lain. Inilah komunis moden yang sepatutnya tidak layak berada di Malaysia lebih dari bekas pimpinan komunis, Chin Peng. Kalau PDRM tak mampu, gembeling saja tenaga ATM untuk memburu komunis moden ini lebih dari mereka memburu komunis di hutan dahulu. Tak kena keluarga kita, tak pe...

No comments:

Post a Comment