Thursday, July 2, 2009

PAS Jangan Rasa Selesa

Semasa memesan minum di kedai sup arab sebelah Markas Besar PAS, terpandang seseorang yang rasanya pernah ambol kenal. Setelah diamati, la.........Ust Hamid Derani rupanya. Berbaju bush jaket tanpa kopiah atau serban mengkelabukan pandangan ambo.

Bersama beliau, kami ke kg Gajah bagi program ceramah kelompok. Diikuti oleh Dato Rosli Salor dan kemudiannya calon PAS abang Uji. Ceramah mendapat sambutan hebat oleh masyarakat setempat.

Selesai ceramah, kami berempat melewati budak budak UMNO sedang berdikir di Bilik Gerakan Besar mereka.Tak ada penonton pun. Kesian..... Mangkuk hayun, Ni bulan Rejab, retilah sikit. Jangan asyik nak berdikir dan berkaraoke. Ini bulan dianjur beribadat. Kemudiannya kami bersama Cikgu Wan Yusuf (ADUN Gual Ipoh) dan Arifabillah (ADUN Kuala Balah) pekena lemang di depan markas sampai licin. Sedap. Kalah lemang lebuhraya Karak.

Belum pun penamaan calon, PAS nampaknya sudah merasa terlalu selesa. Mungkin terdodoi dengan laporan SB bahawa PAS akan menang besar atau juga kenyataaan Najib yang mengatakan peluang BN adalah amat tipis. Ingat..... PRK Pengkalan Pasir kita tewas. Selepas jam 12.30 malam, kemana jentera kita??? Sedangkan jentera BN masih lagi memasang bendera dan bergerak dalam kumpulan kecil turun naik rumah yang tentunya ada makna. Dimana jentera keselamatan kita??? Di setiap peti undi ada 4 kawasan yang berkampung. Takkan semua tidor. Takkan semua rasa tak perlu berkawal dan boleh tidor lena kerana merasakan sudah amat selesa??? Bahaya ni. Teramatlah membimbangkan.

Kisah pembesar suara macam suara kumbang lilin juga perlu diberi perhatian segera. Hilang mood penceramah. Yang kat luar rumah, telinga menjadi besar macam telinga gajah kerana cuba menadah telinga untuk mendengar ceramah. Udahlah, sampai lewat dari penceramah. Tak profesional langsung. Macam bermain persatuan kat sekolah saja.

Ingat, UMNO juga sedang berkira kira untuk menang......

No comments:

Post a Comment